2019-12-27

Galimybė mokytis drauge ir vieniems iš kitų

Galimybė mokytis drauge ir vieniems iš kitų pagrindinė nuotrauka

„Erasmus+“ projektai – puiki galimybė pasidalinti sukaupta gerąja patirtimi su užsienio šalių pedagogais ir parsivežti naujų idėjų, kurias galime pritaikyti savo darbe. Mes, aštuonios Kėdainių r. švietimo įstaigos, neapsiribojome šia galimybe, susivienijome bendram darbui į konsorciumą, kad galėtume bendradarbiauti ne tik su užsienio mokyklomis, bet ir tarpusavyje. Šios bendrystės rezultatas – projektas „Kūrybiškumo ugdymas ir asmenybės ūgtis“.

Dauguma projekto dalyvių vyksta į darbo stebėjimo vizitus įvairiose švietimo įstaigose Turkijoje, Vengrijoje, Ispanijoje. O mes, keturios anglų kalbos mokytojos iš skirtingų Kėdainių r. mokyklų, pasiryžome išbandyti jėgas dėstymo/mokymo veiklose. Prieš kibdamos į darbus susipažinome su „I.E.S Valentin Turienzo“ mokykla bei Ispanijos švietimo sistema. Stebėjome kūrybingai organizuotas pamokas, susipažinome su robotikos galimybėmis, stebėjome 3D spausdintuvo darbo procesą.

Mokytojų, dirbančių šioje organizacijoje, kūrybiškumui ir išradingumui ribų nėra. Tuo įsitikinome apžiūrėjusios elektros gaminimo aparatą – jų pačių sukurtą „irklavimo mašiną“. Mūsų pagrindinis tikslas – vesti 10 anglų kalbos pamokų įvairiomis temomis ir pasidalinti kūrybiškumo ugdymo patirtimi.

Su kokiais įspūdžiais grįžo mokytojos? Mokytoja Ingrida sako, jog  mokymo/dėstymo vizitas buvo tikras iššūkis, kuris pareikalavo daug pastangų, bet buvo tikrai verta. Kai iš pamokos išeidami mokinukai prašo, kad tokios pamokos būtų ir rytoj, ir po to, kai mes išvyksime, supranti, kad padarytas darbas tikrai nenuėjo perniek. O dar smagiau, kad mes iš Lietuvos nuvežėme tiek gerų dalykų į Ispaniją.

Mokytoja Sandra teigia, jog tai buvo nauja patirtis, visai kitokia. Kartais, kas tinka mūsų pamokose, visiškai netinka dirbant svetur. Ekstremalios situacijos, kai mokiniai beveik nekalba angliškai, pareikalavo daug pedagoginių žinių ir kūrybiškumo.

Visos kartu džiaugiamės, kad mūsų pastangos buvo puikiai įvertintos: tiek mokytojai, tiek mokiniai susidomėjo mūsų naudota mokomąja medžiaga, metodais, inovatyviais, skaitmeniniais IKT įrankiais bei mobiliosiomis aplikacijomis. Nauja patirtis suteikė daugiau pasitikėjimo savimi ir daug adrenalino. Puiku, kad pavyko ne tik perduoti turimas žinias mokiniams, bet ir pasidalinti patirtimi su kolegomis Ispanijoje.

Grįžome su naujais įspūdžiais, kupinos naujų idėjų ir planų. Panašus iššūkis (dėstymo/mokymo vizitas) dar laukia mūsų dviejų projekto dalyvių. Linkime sėkmės!