2019-09-03

Per atostogas – į anglų kalbos pamokas Londone

Per atostogas – į anglų kalbos pamokas Londone pagrindinė nuotrauka

Rokiškio Juozo Tumo-Vaižganto gimnazija vykdo programos „Erasmus+“ mobilumo projektą „Tobulėjantys mokytojai – geresnė mokykla“. Viena iš šio projekto veiklų – 2 savaičių anglų kalbos mokymosi kursai Londone, kuriuose dalyvavo keturi gimnazijos mokytojai. Mokymai vyko Londono Metropoliteno universitete, kuris įsikūręs pačioje Londono širdyje. Kursų organizatoriai – „Lexical Lab“. Organizacijos steigėjai ir mokymų vadovai – du šaunūs anglų kalbos dėstytojai, anglų kalbos vadovėlių autoriai Hugh Dellar ir Andrew Walkley.

Mokytojos šiems mokymams rengėsi visus metus. Jos užpildė dalyvavimo projekte paraiškas atrankai. Po atrankos mokėsi anglų kalbos pagrindų gimnazijoje, o 2019 m. liepos 29–rugpjūčio 9 d. tobulino kalbines kompetencijas kursuose Londone. Kursų metu, pasibaigus anglų kalbos pamokoms, vyko turininga kultūrinė-pažintinė programa.

Paprašėme kursų dalyvių atskleisti dalyvavimo šiame projekte motyvus ir naudą, pasidalinti smagiausiomis mokymosi patirtimis bei sunkumais, papasakoti apie priimtiniausius ir efektyviausius mokymosi metodus.

Valerija Misiūnienė, rusų kalbos mokytoja:

Projekte dalyvauju, nes esu smalsi ir seniai norėjau mokytis anglų kalbos. Mėgstu iššūkius ir naujoves. Anglų kalba tiesiogiai reikalinga mano darbe. Yra gausybė programėlių, kurias galiu naudoti pamokose, bet nepakankamos anglų kalbos žinios tai pristabdo. Pamokose mokiniai dažnai (pasakodami, versdami) įterpia angliškus žodžius, frazes. Nebijau paklausti, ką vienas ar kitas žodis reiškia, bet visada maloniau žinoti pačiai. Pastebiu, kad mokant užsienio kalbos pravartu mokėti ir kitas kalbas, kurias mokosi mokiniai, nes labai sparčiai vyksta kalbų integracija, daug angliškų žodžių patenka į rusų kalbos žodyną. Gimnazijos dalyvavimas tarptautiniuose projektuose taip pat skatina mokytis anglų kalbos. Teisingas posakis, kad kalbos atveria duris, praplečia asmenines galimybes.

Važiavau į kursus be jokių nuostatų, bet žinojau, kad bus nelengva. Ir patys kursai, ir pati anglakalbė aplinka labai prisidėjo prie mano klausymo ir supratimo įgūdžių pagerinimo. Daug dėmesio buvo skiriama kalbėjimo įgūdžiams gerinti. Patiko darbas porose, grupėse, pažintys su kitų šalių mokytojais, kurie susiduria su panašiomis švietimo problemomis. Labiausiai džiugino dėstytojo dėmesys kiekvienam kursų dalyviui. Sunku buvo tai, kad po paskaitų ir vakaro kultūrinės programos dar laukdavo namų darbai. Pasijutau kaip mokinė, kuri po malonaus laisvalaikio turi sėsti prie namų darbų. Sunkiausia buvo įveikti savo perfekcionizmą.

Labiausiai Londone nustebino senosios architektūros aplipdymas šiuolaikiniais stikliniais dangoraižiais. Iš pradžių tai šokiravo, o vėliau jau priėmiau kaip Londono ypatumą. Londonas man pasirodė kaip labai saugus miestas. Iš aplankytų vietų didžiausią įspūdį paliko Karališkieji KEW botanikos sodai su didžiuliais plotais, oranžerijomis ir augalų įvairove. Šaunu, kad įėjimas į muziejus yra nemokamas. Londoniečiai didžiuojasi didžiuliais parkais – išsaugotomis ir beveik neliečiamomis giraitėmis pačiame Londone.

Nors tos dvi savaitės kainavo nemažai streso, jei pasitaikytų galimybė vėl dalyvauti panašiuose kursuose – vienareikšmiškai dalyvaučiau dar kartą.

Liudmila Pernavienė, kūno kultūros mokytoja:

Dalyvauti šiame projekte paskatino noras tobulinti anglų kalbos žinias, kurios padėtų įveikti kalbos barjerą bendraujant  ir bendradarbiaujant su kitų šalių kolegomis, užmegzti ryšius būsimiems tarptautiniams sveikatingumo ir sporto projektams. 

Mokymuose nebuvo taip lengva, kaip tikėjausi. Buvo temų, kurių nežinojau, ne iš karto supratau, reikėjo laiko „persilaužti“, trūko žodyno. Kursai buvo labai naudingi tobulinant kalbėjimo ir klausymosi įgūdžius. Patiko tai, kaip temos buvo pateikiamos, vystomos per pokalbius, klausant ir atsakant į dėstytojo ir kitų grupės narių klausimus, vis keičiant pašnekovą. Smagiausia kalbėjimo ir klausymosi patirtis buvo pokalbiai su grupės vadovu, grupės nariais iš Italijos ir Ispanijos. Neformalioje aplinkoje teko bendrauti su kursų dalyviais iš Rusijos, ekskursijų metu klausytis pasakojimų apie Anglijos istoriją, įsimintinas vietas. Įsiminė susitikimai ir pokalbiai su naujais žmonėmis, Anglijos kultūros pažinimas bendraujant. Sunkiausia buvo pradėti kalbėti.

Didžiausią įspūdį padarė Karališkieji KEW botanikos sodai savo dydžiu bei ekspozicijų gausa. Nustebino, kad dauguma muziejų (Nacionalinis Britų, Nacionalinė galerija, Viktorijos ir Aleksandro rūmai, Mokslo muziejus) yra nemokami. Mokyklos čia turi daug galimybių organizuoti moksleivių edukacines veiklas (istorijos, gamtos mokslų dailės ir kt.) kitose aplinkose, netradicinėse erdvėse.

Ateityje taip pat norėčiau dalyvauti panašiuose mokymuose ir stiprinti anglų kalbos žinias bei įgūdžius. Tai buvo puiki ir naudinga patirtis.

Margarita Zadorožnienė, geografijos mokytoja:

Dalyvauju gimnazijoje vykstančiuose tarptautiniuose projektuose. Kiekvieną kartą dalyvaujant susitikimuose su partneriais jaučiu nepasitikėjimą savo anglų kalbos žiniomis. Prisijungiau prie šio projekto tikėdamasi patobulinti bendravimo anglų kalba įgūdžius, įveikti bendravimo užsienio kalba barjerą ir sustiprinti pasitikėjimą savimi.

Likau patenkinta mokymais. Jų metu buvo lavinami visi kalbiniai įgūdžiai: skaitymas, kalbėjimas, klausymas ir rašymas. Daug laiko buvo skirta praktiniam kalbos vartojimui, susipažinome su pagrindinėmis gramatinėmis konstrukcijomis. Visos temos buvo susijusios su tipinėmis kasdieninio gyvenimo temomis, situacijomis (kelionės, laisvalaikis ir kt.). Įvairūs mokymo metodai (darbas grupėse, porose, dialogas, diskusijos) ir jų kaita darė mokymąsi įdomų, nevarginantį. Tai buvo gera mokymosi patirtis demokratinėje, daugiakultūrinėje aplinkoje su mokytojais iš Italijos ir Ispanijos.

Kursų vadovas po paskaitų organizuodavo pažintines išvykas stengdamasis parinkti turistų nenumindžiotas Londono vietas. Tai leido geriau pažinti miestą. Populiariausias turistines vietas lankėme savarankiškai. Londonas man įsiminė kaip daugiakultūrinis didmiestis su labai gerai išvystyta infrastruktūra. Itin didelį įspūdį paliko miuziklas apie dainininkės T. Turner gyvenimą, įvairių parkų gausa, labai skirtingi miesto rajonai ir, žinoma, Grinvičas, t. y. riba tarp Rytų ir Vakarų.

Inga Vagonė, dailės ir fotografijos mokytoja:

Jau seniai jutau, kad geresnis užsienio kalbos mokėjimas atvertų daugiau galimybių. Juk tiek gausu įvairios informacijos darbui, laisvalaikiui anglų kalba. O gebėjimas susikalbėti užsienio kalba sukurtų komfortą bendraujant įvairiose situacijose. Todėl kai gimnazijoje buvo paskelbta atranka dalyvauti projekte, nedvejodama užpildžiau anketą.

Pradžioje baugino nežinia, ar turimų žinių pakaks dirbti kursuose diktuojamu lygiu. Bet po pirmųjų užsiėmimų baimė dingo. Patiko temos, mokymosi tempas, mokymosi metodai. Kursai buvo intensyvūs. Kiekviena diena turėjo savo temą. Visos užduotys buvo susijusios su ta tema – klausymas ir suvokimas, diskusijos grupėse pagal duotas užduotis, dialogai ir t. t. Mokymų dėstytojas dirbo nepaprastai energingai ir kūrybiškai. Patiko teksto suvokimo užduotys, kada, išklausius įrašą, stengdavomės sudėlioti išgirstą informaciją mažesnėse grupelėse, vėliau – visa grupė. Labai smagi užduotis pasirodė dialogo kūrimas pagal kelionių nuotraukas bei savo šalies tradicinių patiekalų pristatymai.

Dvi savaitės Londone – neįkainojama patirtis. Kalbos mokaisi ne tik užsiėmimuose, bet ir už auditorijos durų. Juk kiekviena diena kaip iššūkis – nežinai, kokia bus situacija ir kokių užsienio kalbos žinių prireiks. Manau, kad tai labai efektyvus būdas mokytis užsienio kalbos.

Man, kaip menų mokytojai, nepaprastą įspūdį paliko Nacionalinė galerija, Tate modern, V&A bei Britų muziejai. Muziejai stulbina savo dydžiu bei rečiausių eksponatų gausa. Į visus muziejus įėjimas nemokamas, todėl juose gausu ne tik turistų, bet ir mokinių, menų studentų, kurie turi puikią galimybę stebėti, eskizuoti, dalyvauti ekskursijose ir pan.

Išlaikytos tradicijos – vienas žaviausių dalykų Londone. Dalį jų galima nuolatos regėti visame mieste – tai raudonieji dviaukščiai autobusaijuodieji taksi, raudonos telefono būdelės. Per dvi savaites aplankėme gausybę žymių Londono vietų, žavėjomės miesto dydžiu ir grožiu, stebėjome miesto šurmulį.  Kiekviena diena mums dovanojo naujų žinių bei patirčių.

Besibaigiant kursams pasvajojau, kad norėčiau po metų sugrįžti ir mokytis jau aukštesnio lygio grupėje.

Medžiagą parengė I. Laužadienė, projekto koordinatorė