Siekdama pagerinti jaunų žmonių kritinio mąstymo ir žiniasklaidos priemonių naudojimo raštingumo kompetenciją asociacija „Unique Projects“ vykdė jaunimo mainų projektą ,,World Under Your Feather”. 2021 m. rugpjūčio 8-17 dienomis, Kaune vykusiame projekte dalyvavo jaunuoliai iš 5 skirtingų šalių: Lietuvos, Rumunijos, Latvijos, Lenkijos ir Vengrijos. 

Šiais laikais visuomenei didelę įtaką daro socialinė ir masinė žiniasklaida. Gauname gausybę informacijos kiekvieną dieną, todėl ypatingai svarbu išmokti naudotis ir ją vertinti. Tai itin aktualu jauniems žmonėms, kurie yra pažeidžiami socialinės žiniasklaidos. Žiniasklaidos priemonių ir medijų raštingumas – ne tik gebėjimas vertinti informaciją, bet ir mokytis skleisti savo pačių norimą žinutę. Projekto metu buvo suteikta galimybė geriau suprasti ir analizuoti sudėtingus pranešimus, kuriuos gauname iš televizijos, radijo, interneto ir kitų žiniasklaidos priemonių.

Pirmiausia – pažintis

Projekte dalyviai turėjo progą išbandyti daugybę skirtingų veiklų, susipažinti su jaunuoliais iš skirtingų Europos Sąjungos šalių ir naudodami neformalaus ugdymo metodus įsigilinti į projekto temą. Dalyviai pradėjo projektą nuo susipažinimo ir komandos formavimo žaidimų, socialinės integracijos veiklų.

Taip pat, tarpkultūriniai vakarai padėjo dalyviams daugiau susipažinti su skirtingomis kultūromis, pažinti kitas šalis ir jų tradicijas. Kiekvieną dieną vykdydami skirtingas veiklas dalyviai turėjo galimybę sužinoti daugiau apie žiniasklaidą ir jos poveikį jauniems asmenims, didinti  žiniasklaidos priemonių naudojimo raštingumo įgūdžius, panaudoti šias žinias ir gebėjimus skatinant kitų asmenų įsitraukimą, plėsti savo pačių žinias. 

„Nepakartojamas projektas po ilgo pandeminio laikotarpio, nieko geriau nebūčiau sugalvojęs“, – atsiliepia vienas projekto dalyvių.

Praktika: nuo antraščių iki viešų politikų kalbų

Dalyviai vykdė tokias veiklas kaip: minčių žemėlapis, kūrybinės dirbtuvės, Akvariumo diskusija, tyrimų pristatymai, situacijos analizės, antraščių rašymo ypatumai, dalyvavo vietinių gyventojų tyrime ir debatuose, praktiškai mokėsi straipsnių rašymo subtilybių. Kiekvienos dienos pabaigoje turėjo galimybę suteikti grįžtamąjį ryšį praėjusias veiklas, įsisąmoninti įgytas žinias bei įgūdžius. 

Daugiau pagilinti žinias projekto tema padėjo susitikimai su įvairiais savo sričių specialistais. Projekte apsilankė internetinio laikraščio kauniečiams.lt atstovas Tomas Rimkus, kuris pasidalino savo patirtimi apie žurnalistiką ir darbą žiniasklaidoje. Taip pat pasidalino praktiniais patarimais, kokia antraštė gali pritraukti norimą dėmesį, efektyviai pasiekiant tikslinę grupę. 

Iš Manchesterio kilęs britas James Mcgeever, KTU universiteto dėstytojas, kūrybinių dirbtuvių metu kartu su dalyviais praktiškai nagrinėjo garsių Lietuvos ir užsienio politikų viešąsias kalbas, pasisakymus, kūno kalbą ir skambias antraštes.

Pažino žiniasklaidos priemonę iš vidaus

Galiausiai, dalyviai turėjo galimybę apsilankyti Kauno dienos redakcijoje. Dėl esamos epidemiologinės situacijos ekskursija vyko lauke, kurios metu dalyviai daugiau sužinojo apie redakcijos darbo specifiką. Atstovai papasakojo apie tai, kaip informacija patenka į žiniasklaidą ir jos poveikį vietos lygiu. 

Šio projekto metu jaunuoliai įgijo naujų žinių, susijusių su žiniasklaida ir medija, pagerino kritinio mąstymo įgūdžius. Projekto dalyviai patobulino ir užsienio kalbos, tarpkultūrinio bendradarbiavimo, viešojo kalbėjimo gebėjimus. Ne tik dalyviams, tačiau ir mūsų asociacijai šis projektas buvo nauja ir įdomi patirtis, kuri padės vystyti veiklą ir skatinti jaunų žmonių supratimą apie žiniasklaidos priemonių raštingumą.

 Dėkojame ES „Erasmus+“ programai ir Jaunimo reikalų departamentui už galimybę įgyvendinti šį projektą, prisidėti prie jaunų žmonių švietimo svarbiomis, šiai dienai aktualiomis,  temomis. Asociacija „Unique Projects“ tikisi, kad projektas palietė ne tik jaunų asmenų, dalyvavusių projekte, širdis, tačiau paskatino dalyvius šiomis žiniomis dalintis ir su savo vietinėmis bendruomenėmis, draugais bei šeimos nariais.