2021 m. gegužės 10–12 d. Kauno „Vyturio“ gimnazijos bendruomenei buvo įsimintinos dėl organizuotų „Erasmus+“ projekto „Europa Trivia Game“ virtualių veiklų partneriams iš Prancūzijos, Suomijos, Ispanijos ir Lenkijos. Negalėdami projekto partnerių priimti Lietuvoje, nusprendėme dėti visas pastangas, jog projekto draugai kuo geriau pažintų mūsų šalį, net jei tai tik virtuali patirtis. Šis susitikimas buvo skirtas ne tik bendram mūsų šalies, miesto ir mokyklos pažinimui, bet ir dalykinėms istorijos, geografijos, anglų kalbos žinioms gilinti testuojant jau ankstesnėse veiklose parengtus interaktyvaus žaidimo „Kahoot“ klausimynus bei išbandyti naujus testus, prie kurių parengimo ypač daug dirbo ir mūsų gimnazijos muzikos, dailės ir technologijų mokytojos kartu su mokiniais.
Pirmąją projekto veiklų dieną gimnazistai pristatė mokyklą, jos tradicijas ir savitumą, ypač akcentavome muzikinio skyriaus reikšmę ugdyme. Mokiniai demonstravo savo bendrąsias kompetencijas ir anglų kalbos žinias pasakodami apie Lietuvos švietimo sistemą, dalinosi Lietuvos kulinarinio paveldo perliukais, informatyviai pasakojo apie Lietuvos muzikos istoriją nuo Konstantino Čiurlionio kūrybos iki šių dienų populiariosios muzikos. Mokinių akimis nuotaikingai buvo pristatyta ir pati gimnazija, be abejo, nepamiršome papasakoti ir apie jos tradicijas bei vertybinį ugdymą. Dienos veiklų pabaigoje gyvu muzikiniu pasirodymu dalyvius pradžiugino gimnazistas akordeono virtuozas Vidmantas Paleckis.
Antrąją dieną taip pat netrūko veiklų įvairovės: susitikimą pradėjome nuotaikinga abiturientės Saulenos pravesta lietuvių kalbos pamoka, darbus tęsėme svečius supažindindami su įdomiausiais faktais apie Lietuvą. Ne mažiau įtraukiančios buvo ir atviros „Vyturio“ gimnazijos mokytojų vestos istorijos, linksma muzikos ir kūrybiška menų pamoka, kurias projekto partneriai galėjo stebėti pasirinktinai.
Patirtimi apie mokytojui padėtą pravesti istorijos pamoką dalinosi vienuoliktokas Karolis: „Labiausiai patikusi „Erasmus+“ projekto dalis buvo pristatymai apie Lietuvą, o ypač kai apie Lietuvą teko pristatinėti pačiam. Kaip visada, buvo smagu pritaikyti anglų kalbos žinias, kalbėti su kitais žmonėmis.“ Savo indėliu į tarptautinę istorijos pamoką labai džiaugėsi ir Mykolas: „Patiko tai, kad buvo iššūkis kuo įdomiau pristatyti savo valstybę kitoms šalims ir tai, kad patys organizavome visus pristatymus, todėl nuo mūsų pačių priklausė, kaip mūsų istoriją priims kitos šalys“.
Be abejo, Lietuvos pristatymo neatsiejama dalis buvo šalies pasididžiavimu laikoma Kuršių nerija. Šį kraštą kartu su tarptautine projekto komanda ne tik virtualiai aplankėme, bet ir sužinojome net mums patiems negirdėtų faktų, kuriuos papasakojo šį regioną gerai pažįstanti Klaipėdos Simono Dacho progimnazijos anglų kalbos mokytoja.
Trečiąją ir paskutiniąją veiklų dieną skyrėme Lietuvos menui ir Kauno išskirtinei architektūrai, apie kuriuos pasakojo meną mylinti ir pati daug tapanti gimnazistė Paula Kupstaitė. O sportiškosios Diana Kardokaitė ir Ugnė Jankauskaitė sulaužė stereotipus apie Lietuvą ir parodė, jog be krepšinio Lietuvos jaunimas aktyviai praktikuoja ir kitas sporto šakas, kuriose pasiekėme aukštų rezultatų. Daug dėmesio skyrėme ir projekto pagrindiniam tikslui – „Kahoot“ žaidimo klausimynų testavimui, į kurį jungėsi gausus būrys gimnazistų. Partnerius kvietėme klausytis gimnazijos ugdytinių muzikinių gitaros ir kanklių pasirodymų.
Apibendrindami visas virtualaus susitikimo veiklas pakvietėme svečius pasidalinti įspūdžiais, kuriuos jiems paliko trijų dienų veiklos. Naudodami programėlę „slido.com“, galėjome bendrai pasidžiaugti projekto dalyvių išsakytomis mintimis apie tai, kas labiausiai patiko virtualiai lankantis mūsų šalyje: puikus kulinarinis paveldas; daugybė menininkų; toks mažas kraštas, o tiek daug garsių sportininkų; tokia maža, o tokia turtinga šalis. Šie ir dar daugiau svečiams įspūdį palikusių faktų apie mūsų šalį parodo, jog veiklas organizavome tikrai prasmingai, nuveikėme labai daug. Be to, jog mokiniai turėjo puikią galimybę išmėginti viešojo kalbėjimo gebėjimus, šios veiklos buvo proga įrodyti savo patriotiškumą ir įsitikinti, jog Lietuva gali būti šauniai reprezentuojama tarptautiniu lygmeniu. Mokytojams buvo galimybė išbandyti savo jėgas vedant pamokas tarptautinei klasei. Didžiuojamės visų gimnazijos ugdytinių ir mokytojų kūrybiškumu ir įdėtu darbu ruošiantis priimti svečius bei laukiame naujų susitikimų!