Vizito Balikesiro mokykloje metu stebėjome mokytojų gebėjimą ne tik naudoti IT priemones, bet ir būti atsipalaidavusiems, laisviems. Jie niekur neskuba ir visur suspėja, atrodė, kad jų neslegia nesibaigiantys darbai ir papildomos veiklos mokykloje. Pasikalbėjus su mokytojais supratome, kad darbų ir rūpesčių jie turi, bet pozityvios reakcijos ir kultūriniai bruožai padeda įveikti sunkumus. To reikėtų pasimokyti mūsų šalies pedagogams: valdyti stresą, emocijas ir pozityviai mąstyti galime mokytis ir Lietuvoje, bet kaip tai atrodo kasdienybėje pamatėme ir pajutome viešėdami Turkijos mokykloje.

2022 m. lapkričio 7–11 d. Šiaulių sanatorinės, Šiaulių „Ringuvos“ ir Panevėžio „Vyturio“ progimnazijos mokyklų pedagogai dalyvavo programos „Erasmus+“ mobilumo projekto „Inovatyvus mokytojas – sėkmingas mokinys“ darbo stebėjimo vizite Turkijoje, Balikesiro mieste. Vizito metu Lietuvos ir Kroatijos mokytojų komanda lankėsi Fatma Emin Kutvar Anadolu Lisesi vidurinėje mokykloje, kurioje mokosi 14–17 m. amžiaus mokiniai. Vizito nariai susitiko su mokyklos direktore, kuri pristatė šios mokyklos ir Turkijos švietimo sistemą. Visi pasidalijo mintimis apie ugdymą Lietuvoje ir Turkijoje. Ypatingą įspūdį paliko šiltas ir nuoširdus mokyklos administracijos, mokytojų bei mokinių bendravimas. Įdomu buvo tai, kad mokiniai šioje mokykloje atlieka budinčiųjų pareigas. Vienas mokinys visą dieną budi prie pagrindinių durų. Tą dieną jis nedalyvauja pamokose ir padeda administracijai. Pažymėtina, kad mokytojai irgi budi, tačiau tą dieną turi tik 1–2 pamokas.

Kiekvienas rytas mokykloje prasidėdavo pagal Turkijos papročius nuo arbatos gėrimo ir pašnekesių apie vakarykštę dieną, jos įspūdžius. Dėmesį patraukė aktyvus mokinių laisvalaikis pertraukų metu. Puikiai sutvarkytos ir ugdymui(si) bei poilsiui pritaikytos mokyklos lauko erdvės, sporto salė, aikštynas. Mokiniai daug laiko leidžia lauke žaisdami krepšinį, futbolą, bendraudami lauko pavėsinėse. Šios mokyklos mokiniai prioritetą teikia pokalbiams, o ne virtualiam bendravimui.

 Buvo naudinga sudalyvauti fizikos, chemijos, turkų literatūros ir biologijos pamokose.  Anglų k. pamokoje mokiniai gilino savo užsienio kalbos gebėjimus ir galėjo daugiau sužinoti apie Lietuvą bei Kroatiją. Lankydamiesi klasėse susipažinome ir galėjome palyginti mokymosi galimybes, metodus, skaitmenines platformas, priemonių įvairovę Lietuvoje ir Turkijoje. Šioje mokykloje pedagogai taip pat naudojasi skaitmeninėmis įvairių mokomųjų dalykų platformomis, kurios yra panašios į Lietuvoje naudojamas „Eduka“ ir „Ema“. Ugdymo procese informacinės ir komunikacinės technologijos taikomos kaip mokomoji priemonė, mokymosi priemonė, mokymosi aplinka, bendravimo priemonė, terapinė pagalbos priemonė. Sukurtos mokymo priemonės paįvairina mokymosi procesą, sustiprina mokinių motyvaciją ir padeda diferencijuoti užduotis. Interaktyvi veikla pamokoje duoda efektyvių rezultatų, padaro mokymą ir mokymąsi patrauklesnius.

Projekto „Inovatyvus mokytojas – sėkmingas mokinys“ darbo stebėjimo vizito metu didžiausią įspūdį paliko mokykloje įrengta observatorija. Ši mokykla astronomiją integruoja su fizika, tad nuo 2013 m. įrengta observatorija leidžia tyrinėti dangaus kūnus. Joje astronominius stebėjimus gali atlikti visi norintys mokyklos mokiniai, mokytojai. Į mokyklos observatoriją stebėti naktinį dangų buvome pakviesti ir mes: matėme Mėnulį, Marsą, Jupiterį ir Saturną.

Dalyvaudami šiame projekte nemažai išmokome. Sugebėjome atsipalaiduoti – kas mums yra sudėtinga, kadangi mes, lietuviai, paprastai vis lekiame, skubame. Nepraėjus savaitei iš visiškai nepažįstamų žmonių tapome artimi. Šis „Erasmus+“ projektas atvėrė duris į pozityvų mąstymą, suteikė galimybę nusišypsoti ir skleisti šypsenas bei teigiamas emocijas kitiems. Vizitas į Balikesirą suteikė progą dalytis idėjomis ir mokytis vieniems iš kitų, pažinti kitas kultūras, būti tolerantiškiems jų skirtumams. Galime drąsiai teigti, kad kiekviena nauja patirtis, galimybė ištrūkti iš savo komforto zonos į nepažintą šalį, leidžia pamatyti naujus horizontus ir yra neįkainojama. Tokie „Erasmus+“ projektai padeda suprasti ir leidžia pajusti, kad ir kokia kultūra mus suptų, visi esame panašūs.