Nors pasaulinė pandemija vis dar riboja mūsų galimybes aktyviai keliauti, tarptautinio „Erasmus+“ projekto Identities, Diversity & European Unity veiklos įgauna pagreitį. Vos prieš du mėnesius priėmę svečius iš Italijos, Turkijos, Rumunijos ir Prancūzijos, Klaipėdos Vitės progimnazijos atstovai 2022 m. vasario 15–18 d. dalyvavo projektiniame susitikime Italijoje, Enna mieste, Istituto Comprensivo “F.P. Neglia – N. Savarese” mokykloje.

Itališkas svetingumas ir betarpiškas bendravimas nepaliko abejingų nei projekto dalyvių mokytojų, nei atvykusių mokinių. Pirmąją susitikimo dieną buvome pakviesti susipažinti su emocingųjų siciliečių gestų kalba. Peržiūrėję vietos mokinių sukurtą mokomąjį filmuką, įsiminėme nemažai gestų, kuriais viso apsilankymo metu iliustravome savo pojūčius, tuo pralinksmindami kolegas italus. Susitikime dalyvavusius mokinius subūrė „sniego gniūžtės“ žaidimas ir vėliau suvaidinti trumpi dialogai gestų kalba.

Po užsiėmimų susipažinome su Enna senamiesčiu, kuriame ekskursiją vedė lankomos mokyklos mokiniai, besididžiuojantys gilias kultūrines tradicijas puoselėjančiu gimtuoju kraštu. Enna – XIV amžiuje prieš mūsų erą Sicilijos centre įkurtas miestas. Tikima, jog šioje vietoje gyveno deivė Demetra, viena iš Dzeuso žmonų. Šalia Ennos aplankėme Perguzos ežerą, prie kurio, pasak legendos, Hadas pagrobė Demetros ir Dzeuso dukrą Persefonę. Ennos senamiestis gausus barokinių bažnyčių, dauguma iš jų veikiančios. Aplankėme Garibaldžio teatrą, Ennos katedrą, Lombardijos pilį, mažiausią privačią miesto biblioteką, siauromis vingiuotomis senamiesčio gatvelėmis pakilome į apžvalgos aikštelę.

Antrąją susitikimo dieną vykdami į Kataniją pamatėme Etną, didžiausią veikiantį Europos ugnikalnį. Ekskursiją Katanijoje pradėjome, apsilankydami vietos žuvų turguje ir gyvai stebėdami, kaip gaminamas griliažas iš apylinkėse išaugintų riešutų. Katanija – antras pagal dydį Sicilijos miestas, smarkiai nukentėjęs per 1693 m. Etnos išsiveržimą, kai didžioji dalis miesto buvo palaidota po lavos sluoksniu. Miesto centre paliktos atviros senojo miesto gatvių detalės, su kuriomis susipažįsta miesto svečiai. Išklausėme legendų apie šventąją Agatą ir dramblio, kaip miesto simbolio, kilmę. Katanija formavosi, veikiama skirtingų kultūrų, ir tai pastebima architektūroje bei miesto erdvių puošyboje. Kitas aplankytas objektas – Taormina, gausiai turistų lankoma kurortinė vieta, garsi savo graikų teatru po atviru dangumi. Jame tokia gera akustika, kad vasarą vykstantiems klasikinės ir populiariosios muzikos koncertams nereikalinga garso aparatūra.

Trečiąją susitikimo dieną skyrėme išsamiam visose mokyklose vykdytos apklausos „Patyčios gyvenamojoje ir kibernetinėje aplinkoje“ aptarimui. Anoniminės apklausos rezultatai parodė, kad vaikams tenka pastebėti patyčių apraiškų mokykloje bei namuose, tiesa, tai vyksta retai. Vaikai neslepia, kad ir patys kartais linkę tai daryti, bet ne sistemingai, labiau žaisdami. Mokiniai supranta patyčių poveikį bendraamžiams bei žino, į ką kreiptis, jei tampa patyčių aukomis ar liudininkais. Visos projekte dalyvaujančios mokyklos parodė savos kūrybos filmukus, skirtus kovai su patyčiomis, socialine atskirtimi, bet kokio pobūdžio diskriminacija.

Paskutinę dieną mokytojams planuojant tolimesnes projektines veiklas, mokiniai noriai dalyvavo robotikos užsiėmimuose mokykloje bei mokėsi šaudyti iš lanko Lombardijos pilyje, o interaktyviame Mitų muziejuje kartu stebėjome ekranizuotus senuosius romėnų mitus.

Kuo galime pasidžiaugti, pasibaigus susitikimui? Tiesiog stebėjome vaikus, kuriems bendruose užsiėmimuose nebuvo svarbūs nei kultūriniai skirtumai, nei odos spalva. Juos sujungė bendros veiklos ir supratimas, kad esame panašūs noru būti suprasti ir išklausyti, priimti į būrį, pastebėti ir pagirti, ko ir siekia mūsų vykdomas projektas.