„Pažinkime medžio pasaulį“ – su šiuo šūkiu Šiaulių jėzuitų mokykla startavo septintąjį savo rugsėjį. Ugdymo įstaiga kartu su partneriais iš Latvijos, Lenkijos ir Graikijos nuo 2022 m. kovo mėnesio įgyvendina tarptautinį „Erasmus+“ projektą „Pažinkime medžio pasaulį“.
„Gyvename laikotarpiu, kuomet itin aktualios ekologijos ir mūsų planetos išsaugojimo temos. Tai nebėra vien tik diskusijų objektas. Jėzuitų pedagogika, akcentuodama kontekstinį mokymą, taip pat labai daug dėmesio skiria aplinkai – koks mano santykis su gyvąja ir negyvąja gamta, ką darau, kad taršos lygis būtų mažesnis, kiek sąmoningai kontroliuoju turto naudojimą suvokiant, kad tai daro įtaką žmonių gyvenimui ir Žemės egzistavimui, kaip aš galiu kontroliuoti savo veiklą, kad būtų sustabdytas globalinis klimato atšilimas ir kt. Pažinti medžio gyvenimą ir būti atsakingam jam – gali būti pradžia vaiko mąstyme ir veiksmuose išsaugojant Žemę – maži vaikų pradžios žingsneliai didelių siekių link. Štai todėl projekto objektu pasirinktas medis,“ – teigia Šiaulių jėzuitų mokyklos vadovė Giedrė Statkutė.
Projektu siekiama supažinti mokinius su empirinių tyrimų pagrindais, ugdyti jų tiriamuosius, kūrybinius STEAM įgūdžius. Vienas iš pagrindinių išsikeltų uždavinių – tobulinti mokinių ir mokytojų IKT kompetencijas, sukurti skaitmeninę metodinę priemonę. Joje projekto partneriai pateiks metodinius medžių tyrinėjimo įrankius šešiose veiklos srityse: gamtos, technologijų, menų, matematikos, skaitmeninio raštingumo ir sveiko gyvenimo būdo. Sukurta skaitmeninė priemonė bus prieinama visiems pedagogams.
Pirmojo projekto etapo metu, liepos mėnesį, Lietuvoje, Alsėdžiuose, buvo organizuota Šiaulių jėzuitų, Latvijos Rigas Lietuviesu vidusskola, Lenkijos Zespół Szkół Jezuitów w Gdyniy, Graikijos DES Primary private Compan ugdymo įstaigų mokinių ir pedagogų pažintinė stovykla. Stovyklos dalyviai užsiėmė objektų stebėjimu, tyrinėjimu, priemonių rengimu. Stovyklaudami mokiniai susipažino su Žemaitijos nacionaliniame parke augančiais lapuočiais ir spygliuočiais, Platelių šlapgire, mirusiomis kopomis ir jų augmenija. Keliaudami Raganų kalno pažintiniu taku, mokėsi atpažinti Lietuvoje augančius medžius, rinko jų lapus, vaisius, sėklas. Pažino medžio paminklus, liaudies meistrystę gaminant dirbinius iš medžių. Pedagogai praktinėje veikloje išbandė natūralios aplinkos stebėjimo, analizavimo būdus, rengė užduotis. Stovyklos dalyviai tobulino užsienio kalbos įgūdžius.
2022 m. spalio mėnesį mokytojų ir mokinių delegacija dalyvavo antrame projekto etape – pažintinėje stovykloje Lenkijoje. Projekto metu parengtos ir praktiškai išbandytos priemonės bus pritaikytos skaitmeninei laikmenai.