Mokytis kitaip, mokytis netradicinėse erdvėse, mokytis vieniems iš kitų ir mokytis kartu – šias ir kitas sėkmingam mokymuisi reikalingas kompetencijas Domeikavos gimnazijos mokiniai ir mokytojai ugdo dalyvaudami „Erasmus+“ projektų veiklose.

2022 m. spalio 23–29 dienomis 15 gimnazistų komanda pagal „Erasmus+“ projektą ,,Universalaus dizaino modelis sėkmingai asmenybės ūgčiai“ vyko į projekto mokymosi veiklas Saragosos (Ispanija) San Valero mokykloje. Šis projektas – bendras gimnazijos ir Saragosos  „Erasmus+“ komandų kūrinys, kurio veiklos prasidėjo šių metų rugsėjį. Su partneriais iš Ispanijos nuotolinių susitikimų metu derinome mokymosi veiklas, mokinių dalykinių, viešojo kalbėjimo, socialinių emocinių kompetencijų ugdymą, laukiamus rezultatus ir sėkmės rodiklius.

Projekto tematika apima pilietiškumą ir Europos vertybių svarbą jaunam žmogui, ugdo ir suteikia žinių apie mums teikiamas ES galimybes ir teises. Projekto susitikimo metu abiejų šalių komandos parengė pristatymus apie ES institucijas savo šalyse, jų funkcijas, šalių atstovų darbą ES parlamente, šalių patirtį ir gerovę iki narystės ES ir po jos. Per trumpą laiką suburta projekto komanda gilinosi į temų turinį, montavo nuotaikingus vaizdo filmukus apie savo ugdymo įstaigas.                    

Susitikimo metu mokiniai intensyviai mokėsi netradicinėse erdvėse: lankydamiesi Aragonos parlamente ir Saragosos savivaldybėje susipažino su vietos valdžios institucijomis, dalyvavo kultūrą ir istoriją pažinti padedančiame orientaciniame žaidime po Saragosos miestą, susitiko su „Erasmus+“ studentais San Jorge universitete. Projekto dalyviai kartu lankė biologijos, istorijos, fizinio ugdymo pamokas, stebėjo ir patys patyrė, kaip organizuojamas ugdymas Ispanijoje. Visų veiklų metu didelį dėmesį skyrėme refleksijai: ko išmokome, kaip siekiame savo tikslų, kaip jaučiamės.

 Mokinių gerovė San Valero mokykloje yra svarbus prioritetas, todėl ir lydintys mokytojai, ir mokiniai iš Lietuvos nuolat jautėsi apsupti dėmesio, pastebėti ir įvertinti. Po trejų metų pandemijos projektinėms veikloms grįžus į įprastą organizavimo ritmą, mokiniai ir vėl galėjo apsigyventi ispanų šeimose, patyrė daug lėtesnį nei mums įprasta gyvenimo būdą, ragavo tradicinių patiekalų ir labai smagiai leido laisvalaikį, o atsisveikindami su projekto šeimomis braukė ašaras. Gera, kai taip toli esančių mokyklų mokiniai tampa tikra komanda, gebančia kartu mokytis ir bendradarbiauti.

Kita gimnazijos komanda spalio 31–lapkričio 4 dienomis profesines kompetencijas tobulino Suomijoje.  Pagal „Erasmus+“ projekte „Įtraukusis švietimas ugdymosi sėkmei“ numatytas veiklas Domeikavos gimnazijos logopedė Auksė Gedminienė, istorijos mokytoja Kristina Šlepavičiūtė, pradinio ugdymo mokytoja Irmina Marcinkevičienė ir anglų kalbos mokytoja Jolita Prielgauskienė dalyvavo kvalifikacijos tobulinimo kursuose Helsinkyje. Pedagogės susipažino su mokytojų komandomis iš Graikijos, Ispanijos ir Vengrijos, pristatė ugdymo institucijas, lygino savo šalių ir Suomijos švietimo sistemos ypatumus. Dirbdamos tarptautinėse grupėse, pedagogės su patyrusia kursų vadove Mirjami Junnikkala analizavo socialinio emocinio ugdymo programos modelį, gavo patarimų, kaip efektyviai kurti ir palaikyti pozityvius santykius su bendruomene, suvokti ir valdyti emocijas, kadangi psichologiškai saugi aplinka kiekvienam mokiniui padeda pasiekti geresnių rezultatų. Kai kurias užduotis reikėjo atlikti netradicinėse erdvėse – gatvėse, muziejuose ir lankytinose Helsinkio vietose. Mokymų metu pavyko susirasti partnerių būsimiems „Erasmus+“ projektams, o įgytos žinios padės pasiekti teigiamų pokyčių, tobulinant įtraukiojo švietimo organizavimą ir socialinių emocinių kompetencijų ugdymą gimnazijoje. Visi projektų dalyviai – ir mokiniai, ir mokytojai – grįžo įkvėpti keistis ir atviri pokyčiams.