Programavimas yra laiko reikalaujantis ir sudėtingas procesas, kuris gali sukelti nuobodulį, frustraciją ir pasidavimą. „Minecraft Education“ padeda mokiniams įveikti šiuos iššūkius, suteikiant jiems galimybę kurti savo pasaulius, veikėjus ir scenarijus, kurie yra įdomūs, prasmingi ir asmeniškai svarbūs. Programavimas reikalauja loginio, analitinio ir kritinio mąstymo, kurie ne visada yra lengvai įgyjami ir pritaikomi. Tuo tarpu, „Minecraft Education“ skatina mokinius taikyti šiuos gebėjimus, sprendžiant problemas, kurios yra susijusios su realiu gyvenimu, pvz., tvarumu, socialine įtrauktimi, istorija, kalba. Be to, „Minecraft Education“ įtraukia mokinius į kompiuterinį mąstymą, kuris yra būtinas programavimui, mokant juos algoritmų, ciklų, kintamųjų, sąlygų ir kitų koncepcijų. Programavimas yra individualus ir izoliuotas veiksmas, kuris gali riboti mokinių bendravimą, bendradarbiavimą ir socialinį mokymąsi.
Pasirinkimas naudoti būtent šį įrankį kaip programavimo mokymo platformą yra pagrįstas žaidimo unikalumu ir galimybe ne tik lavinti skaitmeninių technologijų naudojimo įgūdžius, bet ir ugdyti kūrybiškumą. Tai populiarus, lankstus ir universalus žaidimas, kuris gali būti pritaikytas įvairiems mokymosi tikslams, turiniui ir lygiui. „Minecraft Education“ prieinamas įvairioms operacinėms sistemoms telefone ar planšetėje, todėl gali būti naudojamas bet kur ir bet kada. „Minecraft Education“ taip pat turi daugiau nei 600 standartus atitinkančių pamokų ir projektų idėjų, kurias galima naudoti skirtingose srityse, pvz., STEM, kodavimas, SEL, istorija, kalbos, XXI amžiaus įgūdžiai ir kt.
Pradėdami programuoti „Minecraft Education“ versijoje moksleiviai jau iš anksčiau būna susipažinę su „Minecraft“ žaidimo specifika, todėl programavimas mėgstamo žaidimo aplinkoje tampa įdomus ir įtraukiantis, nes prideda elementus, tokius kaip ženklai, lygiai, pasiekimai ir žaidimo taškai, į klasės aplinką. Mokiniai gauna šiuos elementus, kai jie pasiekia tikslus, bet nėra „baudžiami“, kai jiems nesiseka. Taip skatinamas mokymasis iš klaidų ir eksperimentavimas.
Šis projektas teikia daug naudos projekto dalyviams. Pirmiausia, vaikams ir jaunimui jis suteikia galimybę mokytis įvairių skaitmeninės kūrybos technikų, tobulinti loginį mąstymą ir problemų sprendimo įgūdžius. „Minecraft“ leidžia kurti savo pasaulius, eksperimentuoti su architektūra, dizainu, netgi programavimu. Tai skatina jų kūrybiškumą, leidžia realizuoti savo idėjas ir mėgautis kūrybos rezultatais.
Be to, „Minecraft“ projektas teikia daug naudos ir pačiai įstaigai padidindamas lavinimo įstaigos patrauklumą ir pripažinimą, nes kūrybiškas mokymasis, susijęs su skaitmeninėmis technologijomis, tapo neatsiejama mūsų šiuolaikinės visuomenės dalimi. Tai taip pat padeda pritraukti naujus vaikus ir jaunuolius į šią specializuotą mokymo programą ir pagerinti jų mokymosi procesą.
Kalbant apie šio projekto kuriamą produktą, jis yra ne tik mokymo priemonė, bet ir puiki platforma vaikams ir jaunimui pasitikrinti savo gebėjimus ir įgūdžius. Produktas, sukurtas projekto metu, yra vaizduote pagrįsta, kūrybiškai orientuota aplinka, kurioje dalyviai gali eksperimentuoti, kurti ir mokytis. Tai padeda jiems ne tik geriau suprasti skaitmenines technologijas, bet ir ugdyti svarbius gebėjimus, tokius kaip bendradarbiavimas, problemų sprendimas, kritinis mąstymas ir kūrybiškumas.
Projekto sukurtų produktų naudotojai gali:
- Mokytis programavimo žaidžiant;
- Edukatoriai gali sukurti savo pamokų planus, nes antras projekto produktas ir yra „Teacher kit“ – 595 puslapių pagalbos vadovas mokytojams, kuris turi visus rodiklius, pavyzdžius ir aprašymus būtent pamokų sukūrimui;
- Kūrybiškai išreikšti savo idėjas ir vizijas;
- Plėtoti savo gebėjimus ir kompetencijas;
- Bendrauti ir bendradarbiauti su kitais mokiniais ir mokytojais;
- Patirti pasitenkinimą ir pasididžiavimą savo darbais ir pasiekimais.
Visa tai yra būtina skaitmeninio amžiaus švietimo dalis, kuri suteikia jaunajai kartai įgūdžių, kurie yra ne tik reikalingi dabarties darbo rinkoje, bet ir siekiant sklandaus prisitaikymo ir sėkmės šiame sparčiai besikeičiančiame pasaulyje.