Šiandieninis pasaulis – ne toks, koks buvo prieš 20 metų, o rytojaus pasaulis neatrodys taip kaip šiandieninis. Skaitmeninės technologijos vis labiau įsitvirtina visose gyvenimo srityse, įskaitant ir švietimą. Yra nuomonių, kad skaitmeninės technologijos atima laiką, keičia bendravimo formas, dėl ko tampame mažiau socialesni, tačiau tikslingai naudojamos technologijos suteikia mums dar daugiau galimybių mokytis bei kurti. Tai įrodė projektas INLESSON.
2022 m. baigtas įgyvendinti Karaliaus Mindaugo profesinio mokymo centro koordinuotas programos „Erasmus+“ tarptautinis projektas „INnovative teaching and LEarning practice in the field of profesSiONs in beauty sector, INLESSON“, kurio tikslas – stiprinti mokymo procesą grožio srities profesijų srityje (kosmetologai, kirpėjai), dalijantis tarptautine patirtimi ir naudojant skaitmenines technologijas inovatyviškesnei mokymo praktikai.
Projektu INLESSON siekta atliepti projekto partnerių iš Lietuvos (Karaliaus Mindaugo profesinio mokymo centras), Belgijos (Katholiek Onderwijs Vlaanderen, Centrum voor Volwassenenonderwijs DTL), Portugalijos (Escola Profissional do Minho) ir Graikijos (Action Synergy) poreikius – parengti struktūruotą metodinę medžiagą, kaip kurti skaitmeninio turinio mokymosi medžiagą, kaip organzuoti mišrų mokymą bei per projekto metu įgyvendintus mokymus padidinus profesijos mokytojų skaitmenines kompetencijas, sukurti mišraus mokymo modulius kosmetologams ir kirpėjams.
„Projektu INLESSON kvietėme mokytojus pasitelkti naująsias technologijas savo naudai. Mokytojo kasdieninėje praktikoje – tai yra skaitmeninių technologijų įvaldymas, siekiant mokymosi praktiką padaryti inovatyvesnę, taip pat patrauklesnę mokiniams. Šio projekto rezultatai įrodė, kad mokytojai gali susidraugauti su skaitmeninėmis technologijomis, o mokiniai yra pasiruošę tikslingai jas išnaudoti mokymuisi ir tokiu būdu siekti dar geresnių rezultatų. Tikiu, kad projekto INLESSON rezultatai taps įkvėpimu ir kitiems,“ – teigia „INLESSON“ projekto vadovė Gintarė Uktverė.
Projekte dalyvavę profesijos mokytojai džiaugėsi pagerinę savo skaitmeninių technologijų naudojimo įgūdžius ir įgiję naujų, tokių kaip įgūdžiai įrašyti bei koreguoti pagal mokymo tikslus kuriamus audio, video ir kitus vaizdinius išteklius. Jie teigė įgavę daugiau pasitikėjimo vedant pamokas, nes projekto metu sukurta skaitmeninė mokymosi medžiaga suaktyvino mokinius, juos skatino mokytis, įsitraukti į pamokas ir aktyviai jose dalyvauti.
Profesijos mokytojų žodžius patvirtino ir patys mokiniai. Projekto metu buvo atlikta mokinių, išbandžiusių sukurtą mokymosi medžiagą, apklausa, siekiant ją įvertinti. Mokiniai teigė, kad jiems patiko tai, kad buvo daug interaktyvių nuotolinių užduočių, procedūrų video, daug kitos vaizdinės medžiagos. Mokiniai gyrė informatyvius paaiškinimus bei įdomias, niekur kitur nematytas užduotis, kurios juos skatino gilintis į dėstomą dalyką. Mokiniai taip pat išsakė savo lūkesčius pamokoms ateityje: daugiau tokių video kaip projekte – pačių profesijos mokytojų sukurtų, daugiau interaktyvių užduočių ir vizualios medžiagos.
Tiek interaktyvi skaitmeninė mokymosi medžiaga, tiek kiti projekto rezultatai – Skaitmeninio turinio mokymo medžiagos, skirtos mišriam mokymuisi grožio sektoriuje, kūrimo gairės bei Metodika, kaip organizuoti mišrų mokymą (pedagoginis požiūris) grožio sektoriuje, yra pasiekiami adresu www.inlesson.eu.