Žodis „stiprus“ turi ne vieną mums žinomą reikšmę: turintis daug fizinės jėgos, tvirtas, pajėgus, pasižymintis dvasinėmis jėgomis, smarkiai besireiškiantis, intensyvus, tačiau pateikiamos ir kitos reikšmės: gerai organizuotas, galingas, atsparus ardančiam išorinių jėgų veikimui, patvarus arba kuris didelės koncentracijos. Pastarosios reikšmės kaip niekad aktualios šiuo nelengvu pasaulį apėmusios pandemijos laikotarpiu. Juk nestabilumas – šiandienos aktualija, todėl ypač svarbu organizuotis, susitelkti, susikoncentruoti, kad pradėtos veiklos būtų vykdomos, būtų užtikrintas jų tęstinumas. Ateitis, bent jau kol kas, labai miglota, visus kankina nežinia, visi laukia tokios būsenos pabaigos ir įprasto gyvenimo ritmo renesanso. Kita vertus, žmogus nuolat yra išbandomas įvairių kliūčių ir suvokia, kad gyvenimas nestovi vietoje – jis tęsiasi, tęsiasi ir numatyti darbai.
Susidarius ekstremaliai situacijai, visa švietimo bendruomenė suskato ieškoti geriausio įrankio nuotoliniam ugdymui/si, išbandytos įvairios aplinkos: „Zoom“, „Dropbox“, „Discard“, „Google“ įrankiai, „eTwinning“ platforma ir pan. Taip jau nutiko, kad mūsų gimnazija dar iki pandemijos įsigijo „Microsoft Office“ paketą, kuris šiuo nepaprastu laikotarpiu palengvino mūsų gyvenimą, tapo mūsų planu B: galėjome sutelkti jėgas ir įvaldyti programos, ypač Microsoft Teams įrankio, teikiamas galimybes. Tai patogus įrankis organizuojant komandinį darbą: kalendorius veiklos planavimui, pokalbiai, vaizdo ir garso skambučiai, veiklos bloknotai, medžiagos bankas ir programų paketas bendrinamoje erdvėje, debesija, galimybė kurti ir deleguoti užduotis, planuoti veiklas, grįžtamasis ryšys. Darbas vienoje aplinkoje padėjo susikoncentruoti ir eiti suplanuotu keliu. Daug ką teko išmokti (kartais ekstremalios situacijos teikia ir pažinimo džiaugsmą), tačiau žingsnis po žingsnio gimė naujas projektas – nuotolinis ugdymas „Microsoft Teams“ aplinkoje. Kas mus įkvepia?
Galimybė planuoti pamokines ir nepamokines veiklas:
Galimybė kurti įvairias švietimo bendruomenės komandas:
Galimybė vykdyti ne tik ugdymo turinio, bet ir „Erasmus+“ veiklas.
Galimybė dirbti vienoje erdvėje bendrinant dokumentus, kai kiekvienas, turintis prieigą, gali redaguoti informaciją, įkelti reikiamą medžiagą, teikti siūlymus:
Galimybė teikti garsines užduotis, įrašyti susitikimus:
Tačiau kad ir kokie naudingi būtų IT įrankiai, vargu ar jie gali pakeisti „gyvą“ bendravimą, kuris teikia daugiau džiaugsmo. Ilgainiui nuotolinis bendravimas sekina: net jaunuoliai nenori visiškai „susiskaitmeninti“, jaučia poreikį bendrauti be IT technologijų.
Jaučiamės pavargę, bet laimingi, kad sugebėjome reikiamu laiku rasti tinkamus įrankius ir susitelkti bendrų tikslų siekiui. Tikimės, kad tarptautiniai projektai dar 2020 metais atkurs savo veiklas ir vyks tradiciniu būdu, nors rytoj jau nebus taip, kaip vakar: daug ką teko patirti, mes grįšime į veiklas truputį kitokie, nes pamatėme naujų galimybių, tačiau norėtųsi, kad IT būtų parankinis įrankis, o ne pagrindinis.
Mums teks daug ką nuveikti, pirmasis susitikimas pagal Erasmus Plus programos projektą „Europos legendos ir sakmės“ (vok. „Sagen und Legenden in Europa”, angl. „European myths and legends”) Lietuvoje, deja, neįvyko. Karantino laikotarpiu su partneriais bendrauta naudojant WhatsApp programėlę, eTwinning aplinką, organizuotas susitikimas naudojant Google Meet įrankį, žodžiu, išnaudojamos įvairios galimybės.
Na, o su gimnazijos projekto dalyviais organizuoti susitikimai „Microsoft Teams“ aplinkoje, kur vyksta ir visas gimnazijos ugdymo procesas. Mokiniai pristatė savo sukurtas istorijas apie vieną iš pastaruoju metu atsiradusią mūsų miesto skulptūrą. Kaip visada mokiniai mūsų nenuvylė, nustebino savo kūrybiškumu ir noru dalyvauti projekte.
Aišku, dirbant nuotoliniu būdu, būna įvairiausių dalykų: ryšio trukdžių, mokiniai filmuojami vaikšto arba guli, nors puikiai žino, kad yra įrašomi, bet tai netrukdo siekti rezultatų, juk nuotolinis mokyma/is neįprastas nei mokytojams, nei mokiniams. Iki vykdomo projekto pabaigos liko daugiau nei kalendoriniai metai, todėl mes kol kas su didesnėmis problemomis nesusidūrėme ir tikimės viską įvykdyti. Mokytojų komanda turi ilgametę patirtį, projekto partneriai geranoriškai pasirengę naujo susitikimų plano derinimui, nors tai visada problematiška. Mes jaučiamės stiprūs su „Erasmus+“ ir nuotolinio ugdymo/si aplinkose!
Per praėjusius mėnesius mes įvaldėme įvairias platformas bei įrankius ir tikimės, kad išbandyti IT instrumentai palengvins mūsų bendravimą ir bendradarbiavimą pasibaigus pandemijai, paįvairins mūsų gyvenimą, tačiau skaitmenizacija neturėtų pakeisti natūralių žmonių santykių.