COVID-19 protrūkio metu Švietimo mainų paramos fondas glaudžiai bendradarbiauja su aukštojo mokslo institucijomis ir ESN Lietuva atstovais, siekdamas užtikrinti informacijos tikslumą ir sklaidą. Taip pat 2020 m. kovo 25 d. Europos Komisija paskelbė praktinių rekomendacijų rinkinį „Erasmus+“ projektų vykdytojams, kuriame nurodo, kad:

  • suteikia teisę nacionalinėms agentūroms taikyti force majeure visais atvejais, kai projektų veiklos buvo paveiktos valstybių ir judėjimo ribojimo dėl COVID-19,
  • kiekvieno projekto veiklos gali būti pratęstos iki 12 mėnesių, kol neviršija bendros 36 mėnesių trukmės,
  • suteikia galimybę nukelti veiklas, kurios negalėjo įvykti 2020 m. pavasarį,
  • nukelia paraiškų teikimo terminus,
  • prašo aukštųjų mokyklų sudaryti lanksčias sąlygas ir padėti studentams įgyvendinti jų mokymosi įsipareigojimus, sudarant sąlygas mokytis nuotoliniu būdu,
  • aukštųjų mokyklų absolventams, turėjusiems išvykti į mobilumą po studijų baigimo, išvykimo periodas pratęsiamas nuo 12 iki 18 mėnesių.

Išsamias Europos Komisijos rekomendacijas rasite čia.

Sulaukdami daug užklausų, pateikiame atsakymus į studentų dažniausiai užduodamus klausimus, susijusius su dalyvavimu programos „Erasmus+“ mobilume:

Ką daryti, jei studijos priimančiame universitete/kolegijoje buvo nutrauktos dėl COVID-19?

Pirmiausiai rekomenduojame įsitikinti, ar priimančiame universitete/kolegijoje nėra organizuojamos studijos nuotoliniu būdu, susisiekti su priimančios institucijos tarptautinių ryšių skyriaus koordinatoriumi ar paskirtu mentoriumi. Bet kuriuo atveju apie situaciją priimančioje institucijoje informuokite savo universiteto/kolegijos tarptautinių ryšių skyriaus/fakulteto „Erasmus+ “ koordinatorių, kad būtų rastas geriausias sprendimas.

Ką daryti, kai studijos priimančiame universitete/kolegijoje tęsiamos nuotoliniu būdu?

Tuo atveju, jei pasirenkate tęsti studijas nuotoliniu būdu priimančioje  institucijoje, būtinai informuokite apie šį apsisprendimą savo universiteto/kolegijos tarptautinių ryšių skyriaus/fakulteto „Erasmus+“ koordinatorių. Nuotolinio mokymosi procesas turi būti suderintas tarp siunčiančios ir priimančios institucijų, mokymosi rezultatai turės būti atitinkamai įvertinti ir užskaityti kreditai. Tik laikantis šių sąlygų studentui skirta „Erasmus+“ stipendija galės būti paliekama ir neprašoma grąžinti (nepaisant to ar nuotolinės studijos tęsiamos užsienyje ar grįžus į gimtąją šalį). Papildomos išlaidos nebus  kompensuojamos.

Ką daryti, jei noriu nutraukti savo „Erasmus+“ mobilumą dėl COVID-19?

Apie sprendimą tęsti ar nutraukti mobilumą turėtumėte informuoti savo universiteto/kolegijos tarptautinių ryšių skyriaus/fakulteto „Erasmus+“ koordinatorių.

Ar nutraukus mobilumą reikės sugrąžinti stipendijos dalį už neišbūtą laikotarpį?

Nutraukus mobilumo laikotarpį stipendijos dydis bus perskaičiuotas. Už neišbūtą laikotarpį stipendijos dalis turėtų būti grąžinta siunčiančiajai institucijai. Tačiau taikant force majeure atvejį mobilumo dalyviams gali būti kompensuojami patirti nuostoliai (pvz., kelionės atgal į Lietuvą išlaidos, negrąžintas užstatas už gyvenamosios vietos nuomą mobilumo laikotarpio metu, pateikus dokumentus  ar raštiškus įrodymus, kad buvo kreiptasi dėl patirtų išlaidų susigrąžinimo ir kt.). Atkreipiame dėmesį, kad gali būti kompensuojamos tik faktinės mobilumo dalyvio patirtos išlaidos, kurios neviršija mobilumui skirtos dotacijos, numatytos finansinėje sutartyje su dalyviu. Kiekvieną atvejį siunčianti aukštoji mokykla nagrinės atskirai, atsižvelgdama į turimą programos „Erasmus+“ finansavimą ir užtikrindama vienodą identiškų ar panašių atvejų traktavimą.

Jei nutraukiu mobilumą, kokios patirtos išlaidos gali būti kompensuojamos? Kur turėčiau kreiptis dėl kompensavimo?

Nutraukus mobilumo laikotarpį dėl išlaidų kompensavimo turėtumėte kreiptis į  savo universiteto/kolegijos tarptautinių ryšių skyriaus/fakulteto „Erasmus+“ koordinatorių. Tinkamomis kompensuoti išlaidos galėtų būti laikomos: papildomos išlaidos susijusios su kelionės atgal į Lietuvą bilieto keitimu, negrąžintas užstatas už gyvenamosios vietos nuomą mobilumo laikotarpio metu (tik pateikus dokumentus  ar raštiškus įrodymus, kad buvo kreiptasi dėl patirtų išlaidų susigrąžinimo). Kiekvieną atvejį siunčianti aukštoji mokykla nagrinės atskirai, atsižvelgdama į turimą programos „Erasmus+“ finansavimą ir užtikrindama vienodą identiškų ar panašių atvejų traktavimą.

Kaip man grįžti į Lietuvą?

Rekomenduojama nedelsiant susisiekti su Lietuvos ambasada šalyje, kurioje šiuo metu esate arba su LR Užsienio reikalų ministerija. Lietuvos URM tinklapyje į klausimą „Per kur mums skristi, jei tarpiniai oro uostai užsidarinėja?“ atsakoma taip: „Teiraukitės avialinijų, sekite informaciją internete: URM Facebook paskyrą, ambasados Facebook paskyrą, www.keliauk.urm.lt, parsisiųskite programėlę „Keliauk Saugiai“, stebėkite oro uostų informaciją ir tarptautines naujienas. Informacija apie galimus kelionės maršrutus nuolat kinta, sprendimus turite priimti patys“. Daugiau dažnai užduodamų klausimų ir atsakymų rasite: http://www.urm.lt/jp/lt/naujienos/dazniausiai-uzduodami-klausimai-del-grizimo-i-lietuva.

Aktuali informacija apie sveikatos draudimą

Valstybinė ligonių kasa prie Sveikatos apsaugos ministerijos informuoja, kad dėl ekstremalios situacijos Europos Sąjungos šalyse esantys Lietuvos apdraustieji privalomuoju sveikatos draudimu, turintys Europos sveikatos draudimo kortelę (ESDK), ir toliau gali naudotis jos teikiamomis garantijomis. Daugiau informacijos rasite: https://erasmus-plius.lt/naujienos/svietimas/informacija-del-draudimo-koronaviruso-pandemijos-atveju/.

Aktualios nuorodos: